2010. január 20., szerda

Puliszka, gyors, ízletes...

Pár évvel ezelőtt a kollégáimmal jártunk Kalotaszentkirályon, ahol megismertem a vendéglátónk nagymamája által készített isteni puliszkát. Volt juhtúrós-tejfölös, szilvalekváros, és sima tejes. Errefelé ez utóbbit gyakorta eszik reggelire. Nekem a sós-túrós ízlett a legjobban, persze rögtön lejegyeztem a hozzávalókat és a készítés módját.
Mint említettem, kísérletezéseimmel a barátaimat örvendeztetem meg, s így mikor már beteltek a többfogásos vacsorákkal, ezzel az egyszerű, ám laktató erdélyi "egytál" étellel leptem meg őket.
Juhtúrós puliszka
Hozzávalók:
60 dkg kukoricadara
30 dkg juhtúró
1 nagy pohár tejföl
8 dkg zsír vagy vaj
20 dkg kolozsvári szalonna

1,5 liter vizet kevés sóval fel kell forralni. Folyamatos keverés mellett (praktikus habverővel) hozzáadjuk a kukoricadarát. Kislángon lassan, továbbra is kevergetve főzzük, amíg nem válik tejbegríz-sűrűségűvé, félre tesszük "dagadni". Egy tűzálló jénait vagy tepsit kizsírozunk, s az aljára terítünk néhány kanálnyi puliszkát, amit megszórunk az apróra vágott és megpirított szalonnakockákkal, majd rámorzsolunk juhtúrót, s meg locsoljuk tejföllel, csepegtetünk rá zsírt, majd egy újabb réteg puliszkát, szalonna, túró. A rétegezés tetejére puliszka kerül tejföllel. Forró sütőben, közepes tűzön (160 fok) pirosra sütjük. Egy jó Chardonnay, vagy Somlói Juhfark, de könnyű rosé is kiválóan passzol hozzá.Ez a stég a tusnádi Szent-Anna tóba vezetett, nem tudom, hogy áll-e még?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése