2010. augusztus 15., vasárnap

Gyümölcstorta

Valamikor réges-régen birtokoltam a "gyümölcstorta készítés királynője" címet...
Akkor kezdtem el ilyen édességet sütni, mikor még a régi alumínium gyümölcstortaformát és a zselatinport az NDK-ból lehetett csak beszerezni. Rengeteg szín és íz variációt próbáltam ki, sajnos a dokumentáció szegényes. :-(
Az alaprecept azonban változatlan.
Hozzávalók az alaphoz:
2 tojás
4 evőkanál víz
10 dkg cukor
10 dkg liszt
2 kávéskanál sütőpor
Bekapcsolom a sütőt 180 fokra. A tojások fehérjét keményre felverem. Folyamatos keverés mellett hozzáadom apránként a cukrot, a tojások sárgáját és végül a vizet. Fakanálra váltok és a sütőporos lisztet óvatosan beleforgatom a masszába. Zsírozott/olajozott-lisztezett 26 cm-es kapcsos tortaformába teszem. 10-15 percig sütöm (tűpróba). Rácsra téve a formában kihűtöm.
Az epres puding vált be a legjobban, így a tasak útmutatás szerint: 3 evőkanál cukorral, fél liter tejjel felfőzöm, melegen ráteszem a kihűlt tortára, ügyelve arra,hogy a hézagokat jól befedjem.
A gyümölcsök közül a málna, eper, barack, kiwi, banán, narancs, szőlő, ribizli, meggy-, és cseresznyebefőtt volt a kedvencem.
A fedőréteghez 2 evőkanál zselatint oldottam fel -enyhe melegítés közben- 6 dl gyümölcslével ízesített vízben. Folyamatos figyelmes kevergetés után a kellő pillanatban ráöntöm a torta tetejére, egy éjszakát hagyom hűtőben dermedni, így a gyümölcsök íze is jobban "összeérik"

2 megjegyzés:

  1. Mosolyogva olvastam a bejegyzésedet, én is hasonló cipőben jártam, az alumínium gyümölcstortasütővel, és a nálunk létező összes gyümölccsel és azok variációival készített tortákkal villogtam a munkahelyemen, névnapokon,szülinapokon, otthon minden létező eseményen.Egy időben állandóan ezt készítettünk, jó is volt, könnyű, finom.Aztán meguntuk, de érdemes visszahozni.

    VálaszTörlés
  2. A friss képeket tegnap csináltam. Tényleg jó volt érezni az elfeledett ízeket!

    VálaszTörlés