2010. augusztus 22., vasárnap

Paradicsomleves

...ahogy Anyukámtól tanultam. Rendkívül egyszerű, bármikor elkészíthető. Ugyanis -Anyu szerint- egy jó háztartásban vannak bizonyos élelmiszerek, amiknek mindig megtalálhatónak kell lenni a speizban. Ezek egyike, a paradicsompüré (gyermekkoromban ez mindig az "aranyfácán" konzervben öltött testet). Ám amióta kertünk van, -terméstől függően- a szüleim készítette paradicsompürét tartom a polcon. De csináltam már paradicsomlevest ivóléből, ill. dobozos-hámozott paradicsomból is!
A metódus többnyire egyforma; Evőkanálnyi olajon kevés lisztből rántást készítek, kávéskanálnyi pirospaprikával színezem, majd a 1l vízben elkevert pürével felöntöm. Egy diónyi vöröshagymát teszek bele, sózom, és mivel ez nálunk mindig "édes" két evőkanál cukrot is teszek bele. Amíg az ízek összefőnek kb. 10 perc, elkészítem a "galuskát". 1 tojást 1-2 evőkanál liszttel, sóval, puha nokedli tészta állagúvá keverem. Kávéskanállal a levesbe szaggatom, s pár perc alatt készre főzöm. Ízlés szerint, tálalás után, még lehet egyénileg édesíteni.

1 megjegyzés:

  1. Kevesen főzik ily módon, én az a kivétel vagyok, aki pontosan így készíti!!!

    VálaszTörlés