2010. szeptember 19., vasárnap

Császárzsemle


Nagyon megtetszett ez a csavart forma, s a tegnap készített "öregtésztám" első próbájaként ezt alkottam. A receptet itt láttam. Köszönet Yasminenak érte!

Hozzávalók:
2 dkg élesztő
2 ek. tejföl
2 dl tej (vagy 1dl víz és 1 dl tej)
50 dkg BL80 liszt
2 tk. só
késhegynyi aszkorbinsav
2 ek.burgonyapehely
4 ek. olaj
1 tk. cukor
20 dkg öregtészta

Az öregtésztának 10-12 órát kell szobahőmérsékleten kelnie, ezért célszerű este elkészíteni, s egy éjszakán keresztül túlkeleszteni.
Hozzávalók:
50 dkg liszt (BL 80-as)
csipet só
1 ek. olaj
3 dl langyos víz
1 tk. cukor
1 dkg élesztő
A tejet elkevertem a cukorral, tejföllel, majd meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen felfuttattam. Közben a lisztben elkeverem a többi hozzávalót, majd az élesztős tejet is. Dagasztás után sima, ruganyos tésztát kaptam, amit betakarva kétszeresére kelesztettem, közben 20 perc elteltével kicsit átgyúrtam. A formázást teljes egészében Yasminetól vettem "A megkelt tésztát lisztezett nyújtólapra borítom, még egyszer átgyúrom, majd 14 egyforma részre vágom. A kis tésztából először egy gombócot gömbölyítek, majd egy kb. 40 cm hosszú rudat sodrok. Megkötöm, mint egy madzagot. Az egyik végét a sodrásnak megfelelően lefelé középre bebújtatom. A zsemlét megfordítom, majd a másik végét is a közepébe bújtatom. A végeket elrejtem a zsemle belsejében." Képekkel illusztrálva itt.
Nekem a 16-17 perc sütés 180 fokon csak "légkeveréses üzemmóddal" elég. Nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése