2010. szeptember 28., kedd

Dióskenyér

Régi vágyam teljesült, szerettem volna Solymári pékséghez hasonló dióskenyeret készíteni. A múlt héten összeállított "öregtésztámnak" a felhasználhatósága 7-10 nap, így több recept átnézése után az alábbi mennyiségeket felhasználva sütöttem meg a kenyeret.
25 dkg öregtészta (Yasmine bazárjából)
1,8 dl tejföl-tej (kb. 2 evőkanál tejföl 1 dl tej
10 dkg világos rozsliszt
5 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt
15 dkg BL 80 fehér liszt
1 teáskanál maláta (0,2 dl vízben feloldva)
2 evőkanál burgonyapehely
késhegynyi aszkorbinsav
2 teáskanál só,
1 teáskanál olaj
1 teáskanál cukor (lehet barna is)
1 dkg élesztő
5-6 dkg dió
A diót serpenyőben megpirítottam, kihűtöttem, majd enyhén összetörtem. A hozzávalókból összeállítottam a tésztát, a diót csak a végén adtam hozzá. Kiolajozott kelesztőtálban hagytam 1-1,5 órát kelni, majd enyhén lisztezett deszkára borítottam. kettéosztottam és szélesebb bagett formájúra alakítottam. Ismét hagytam duplájára kelni, majd vízzel megpermeteztem,s 3 helyen bevágtam. 200 fokos légkeveréses sütőben sütöttem 30-35 percig. Amikor kivettem, ismét bepermeteztem és rácsra téve hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése