2010. szeptember 18., szombat

Fonott, sajtos zsemle


Mostanában több gasztroblogot is "végig" olvastam, s kedvet kaptam egy kis pékségi munkához. :-) Gyermekkori barátném csodálatos péksütijei rabul ejtettek. Az ott látottak "ihlették" mai próbálkozásomat. Mivel csak egymagamnak készítettem, az receptet megfeleztem. Időszüke miatt, csak a hipermarketek "kínálata" maradt, s ott a burgonyapelyhet mégcsak hallomásból sem ismerik, ezt zabpehellyel helyettesítettem (az volt itthon). Egyik helyen natúr chipszet próbáltak rám tukmálni...
Mivel éppen bontott tejszínem sem volt, ezért tejet használtam.
Hozzávalók:
30 dkg BL80 liszt
5 dkg fehér tönkölyliszt
1 tk. tengeri só
1 dl víz
1 tk. cukor
1,5 dkg élesztő
4,5 dkg vaj
0,5 dl tej
1,5 ek. apró zabpehely (burgonyapehely)
A liszteket átszitáltam, összekevertem a sóval, zabpehellyel, s a lágyra olvasztott vajjal. A vizet a tejjel és a cukorral meglangyosítottam, felfuttattam benne az élesztőt, majd kemény, ruganyos, sima tésztává dagasztottam. Kb. 20 perc kelés után újra átdolgoztam, duplájára (kb. 40 perc) kelesztettem.
A formázáshoz egy-egy zsemlényi tésztadarabot kinyújtottam (ebből a féladagnyi tésztából 7 db lett), és 8 csíkra vágtam. 4 szál vízszintesen, 4 szál függőlegesen szövetszerűen egymás alá-fölé bújtatva, a közepére 2x2x2-es sajtkocka. A széleit, 4 sarkát összefogva, és megfordítva muffinpapírral bélelt muffinformába tettem. 180 fokos sütőben nekem 30 perc alatt sült aranyszínűre. A sajt itt-ott kicsordul a rések között, de ez nem probléma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése