2010. október 4., hétfő

Kreatív blogger díjat kaptam!


Anikótól érkezezett a díj, amit nagyon köszönök neki! Váratlanul ért, s jól esett hogy a sok erre érdemes közül engem választott, KÖSZÖNÖM!

A díj szabályai:
1. Meg kell köszönnöm a díjat, akitől kaptam.
2. A logót ki kell tennem a blogomban.
3. Be kell linkelnem azt, akitől a díjat kaptam.
4. Írnom kell magamról 7 jellemző dolgot, amire mások esetleg kíváncsiak lehetnek, vagy érdekesnek találhatnak.
5. Tovább kell adnom a díjat, 7 blogbarátnak.
6. Be kell linkelnem őket.
7. Megjegyzést kell hagynom náluk, hogy tudjanak a díjról.

1. Gyerekkorom óta imádok mindent, ami a Földdel -mint bolygó- kapcsolatos. Keletkezése, fejlődése, hogy lesz belőle egyszer vörösóriás, s alakul majd feketelyukká. S addig szorgalmasan kémlelem az éjszakai eget, ahol a kedvenc csillagképem tündököl: a Cassiopeia.

2. sioppeia: A csillagnévből keletkezett az első email címem, persze kis átalakítással, ami annyira hozzám nőtt az évek során, hogy a blogom "url"jének is ez a kezdete.

3. Szeretek moziba járni, a művészfilmektől kezdve -néha a giccs határát súroló- hollywoodi siker darabokat is megnézem. Ifjúságom egyik élménye a Holt költők társasága.

4. E film egyik gondolata jellemző rám, amit ma megtehetek, nem halasztom holnapra: "Carpe diem"-"Élj az idővel" "Szakajtsd a rózsa bimbaját, élvezd amit e perc ad, a virág ma mosolyog rád, holnap már holttá hervad." (Walt Wittman)

5. Szeretek utazni, a természetjárást gyermekkorom óta gyakorlom. Útjaim során nem a luxust keresem, így tettem meg 9000 km-t autóbusszal, sátorozva Marokkóban. Találtam egy „csapatot”, akik a szervezés terhét átvállalják, s hozzám hasonlóan vallják „a természet csodáit át kell élni ahhoz, hogy valóban élmény lehessen”. A különböző országok embereinek életét megérteni, megérezni, mindennapjaik részesévé lenni, csak a helyszínen lehet.

6. Szeretek fotózni. Vallom: Ahogy nincs két egyforma tojás, úgy nincs két egyforma pillanat sem.
Egy-egy utazás előtt fotók tucatját képes az ember átnézni, s eltökélt szándéka: —ezeket szeretném megörökíteni a saját szemszögemből. Így teszek én is. A természet szépségét, a hangulat varázsát, a kövek rejtett titkát, a valóság pillanatba sűrített világát szeretném rögzíteni.
Ám a múlt képei, a jelen nézelődői által új, sajátos tartalmat kaphatnak, életre kelhetnek. S ha a látható képen túl sikerül megsejtetni az adott pillanatot, akkor elértem célomat.

7. Szeretek sütni, főzni. Az első sütemény, amit már kb. 7 éves koromban tudtam készíteni a "morzsóka" és a "sajtos stangli" volt. Mindig áhítattal néztem nagymamámat, milyen egyszerű alkotóelemekből varázsol finom sütiket. Persze a nagypapánál jobb "szalagos fánkot" senki nem tudott csinálni a családban, (azóta se...). Szóval korán kezdtem a konyhában tüsténkedni, viszont sokáig csak a sütés érdekelt. Később lelkes nézője lettem a "Főzőcske, de okosan" sorozatnak, valamint német nyelvtanulásom egyik fontos elemévé vált a színes gyönyörűen fotózott receptek fordítása, s kipróbálása.
Manapság az olasz- és francia konyha áll hozzám legközelebb, de igyekszem az utazásaim során legjobbnak ítélt ételeket itthon is "reprodukálni", s vállalkozó barátaimon tesztelni. :-)

Akiknek a díjat tovább adom, fogadjátok szeretettel!
Melinda, Yasmine, Juditnak, Szépyke, Piszke, Debigabi, Reni

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm, megtisztelsz!
    Én már megírtam a magam 7 pontját, ime:http://szepsegtar.blogspot.com/2009/06/kis-titkok.html

    :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, igazán kedves Tőled! :)

    VálaszTörlés
  3. Szeretettel gratulálok a díjadhoz!
    Én csak a szerény dicséretemet és hálás köszönetemet tudom átadni minden meghívott étkezést követően. Igaz, ez nem látványos és nem tudod kitenni a blogodra, de gondolj arra, hogy szívem szerint kikürtölném az egész világnak: ISTENIEN SÜTSZ-FŐZÖL!
    Judit

    VálaszTörlés
  4. Gabikám gratulálok a díjhoz !Ági

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépen köszönöm! Nagyon kedves vagy és nagyon ügyes, örülök hogy megismertem a blogod!

    VálaszTörlés