2010. november 15., hétfő

Bence születésnapi répatortája


Az elmúlt hónapokban készített "bevonós"torták sikerén felbuzdulva, -barátnőm fia most lesz 18 éves-, szerettem volna meglepni egy tortával. A répatortát nagyon szereti, de nem akár milyet, hanem azt, amit a "Mama" csinál. Így elkértem a receptet, aminek eredetét nem tudtam kideríteni. (Elnézést mindazoktól, akik hasonlót készítettek :-))
A recept egy 1,3 literes bordázott őzgerincformára szól. Lemértem az én új, hipermarket-akcióban vásárolt formám űrtartalmát, s mindennek a dupláját vettem, de itt az eredeti receptet számait írtam le.
Hozzávalók:
6 dkg hámozott, finomra őrölt mogyoró
6 dkg hámozott, finomra őrölt mandula
3 dkg zsemlemorzsa
3 dkg finomliszt
1/2 kávéskanál sütőpor
2 tojásfehérje,
csipet só
5 dkg cukor
3 tojássárgája
10 dkg cukor
1/2 kávéskanál őrölt fahéj
1/4 kávéskanál őrölt szegfűszeg
1 evőkanál cseresznyepálinka
1 kávéskanál citrom és
1 kávéskanál narancs reszelt héja
11 dkg finomra reszelt sárgarépa
1 ét-csokis tortabevonó
diónyi puha vaj+ 2 evőkanál morzsa a forma kikenéséhez.

Először a sütőt 190 fokra beállítottam, előmelegedni. A formát kikentem a vajjal és megszórtam a morzsával.
A mogyorót, (nem sikerült hámozottat kapni, így héjastól került az aprítóba) mandulát ledaráltam, majd a meghámozott répát is a robotgépem késes kiegészítőjén finomra vágtam.
A mogyorót, mandulát, zsemlemorzsát, lisztet és sütőport kisebb tálban összekevertem.
Majd következtek a tojásfehérjék, amit 1 csipet sóval és a cukor kisebbik részével kemény habbá vertem.
Tovább folytatva a mixelést, a tojássárgákat habosra kevertem a nagyobb adag cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel, citrom és narancs héjával és a pálinkával, (tettem bele 1 kávéskanálnyi narancsaromát is. Fakanálra váltva, beledolgoztam a "száraz" összetevők keveréket, ezt lazítottam az apránként hozzáadott fehérjehabbal (ügyelve, hogy ne törjön) s végül belekevertem a reszelt répát.
A masszát beleöntöttem a formába majd 40-50 perc (tűpróba) alatt készre sütöttem. Rácsra téve a formában hagytam kihűlni, majd kiborítottam és tiszta törlőruha alatt 1 napon keresztül pihentettem.
Másnap a csokimázat felolvasztottam és bevontam vele a tortát. Hogy az eredeti elképzelésem is megvalósuljon, a díszítő elemül szolgáló répákat a korábban leírt "bevonó" masszából készítettem. 18 darabot tettem a tortára (gyertyák helyett), majd hűvös helyen hagytam, hogy a máz teljesen megdermedjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése