2010. november 9., kedd

Magos kifli


Nagyon szeretem a sült kenyér, péksütemény friss illatát. A hűvösebb, borús napokon szívesen kísérletezek új receptekkel. Az első próbálkozásaim nem igazán jártak sikerrel, ám az öregtészta használatával ez megváltozott. Yasmine receptjét követve készítettem el a tésztát. Nem változtattam rajta, hisz már próbáltam és nagyon ízlett. Az ott feltüntetett mennyiségek felét vettem, mert csak kevesebb kiflire volt szükségem. (illetve a maradék öregtésztát szerettem volna hasznosan elhasználni :-))
Hozzávalók:
1 dkg élesztő
1 evőkanál tejföl
1 dl tej (vagy fél dl víz és fél dl tej)
25 dkg BL80 liszt
1 teáskanál só
késhegynyi aszkorbinsav
1 evőkanál burgonyapehely
2 evőkanl olaj
1 mokkáskanál cukor
10 dkg öregtészta
A tejet elkevertem a cukorral, tejföllel, majd meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt, és meleg helyen felfuttattam. Közben a lisztben elkeverem a többi hozzávalót, majd az élesztős tejet is. Dagasztás után sima, ruganyos tésztát kaptam, amit betakarva kétszeresére kelesztettem, közben 20 perc elteltével kicsit átgyúrtam.
A formázás is Yasmine példája alapján történt. A megkelt tésztát 9 egyforma részre osztottam. A gombócokat "papírsárkány" deltoid alakúra nyújtottam. A hozzám közelebb lévő sarkánál elkezdtem feltekerni, de a túlsó sarkát egy kicsit még megnyújtottam, hogy minél több rétegből álljon, mivel így szebb lesz. A kifliket sütőpapírral bélelt tepsire tettem. Még egyszer megkelesztettem, s a sütőt is 180 fokra állítva előmelegítettem. A megkelt a kifliket, vízzel lespricceltem, majd lenmaggal megszórtam. Kb. 15-16 perc alatt légkeveréses üzemmódban megsültek. A forró kifliket még egyszer megspriccelem hideg vízzel, hogy fényes és ropogós legyen.

1 megjegyzés:

  1. Ahaaaaa, szóval ezek is elkészültek. Gyönyörűek!!
    Nagy-nagy gratula! És puszi! :))

    VálaszTörlés