2010. december 27., hétfő

Sajtos ostya


A karácsony és a szilveszter elmaradhatatlan aprósüteménye a sajtostallér. A munkamegosztás évek óta ugyan az: Anyu begyúrja a tésztát, Apu pedig órákat eltöltve a gáztűzhely mellett, kisüti őket.
Hozzávalók:
1 kg liszt
1/4 kg margarin
2 egész tojás
10 dkg zsír
1 pohár tejföl
1/4 kg trappista sajt (lehet hóvirág is)
2 sütőpor
7 csapott kanál só (ízlés szerint kömény)
Régebben a fűszerezés egyszerűen csak köménymag volt. Ám itt jött az újításom; a kész tésztát négyfelé osztottam, s mindegyikbe más ízestést tettem. Mivel a köménymagot nem szerettem, azt teljesen száműztem, helyette mákot, szezámmagot, összezúzott fokhagymát gyúrtam a végén a tésztához.
A sütéshez persze elengedhetetlen a jó öreg tallérsütő. Néha a piacon még látok ilyen sütőt a konyhakellékesnél, illetve a www.edenyek.hu oldalon. A jó ostya titka -Papám szerint-, ha nem túl nagy, ezért ő mindig 1,5*1,5 cm kockára vágja fel a kinyújtott tésztát, s azokból formál apró gombócokat, amik ötösével sorakoznak a kisütésre várva. A másik fontos dolog, a sütővasnak forrónak kell lennie. Szóval fárasztó munka ötösével kisütni a tésztát, de megéri, mert igen finom. Sajnos ezért pillanatok alatt el is fogy.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ezt a tésztát elektromos gofrisütőben is megsüthetem ugye?
    Éva

    VálaszTörlés