2011. február 4., péntek

Áfonyás muffin fehércsokival


Kolléganőmnek adtam egy csokis-narancsos tortareceptet, amit ő sikeresen el is készített. Ám minap elújságolta, hogy egy kicsit alakított az összetevőkön és nagyon finom lett. Rögtön elhatároztam, ezt nekem is ki kell próbálnom! Íme ez született belőle:
Hozzávalók:
10 deka fehér csoki
10 deka vaj
2 tojás
15 deka cukor
10 deka áfonyadzsem
3 evőkanál kávé
1 mokkáskanál sütőpor
15 deka liszt
1 ét tortabevonó

Előmelegítem a sütőt 175 C-ra, a tésztához először megolvasztom gőzön az apróra tört csokit meg a kockára vágott vajat. Aztán amikor már lágy a csokis vaj, akkor leveszem a gőzről, hogy langyosra hűlhessen.
Elektromos habverővel kikeverem a tojásokat a cukorral, majd fakanálra váltok és ezzel keverem bele a tésztába a áfonyadzsemet, a kávét meg a langyos, vajas csokit. A sütőporos lisztet gyors mozdulatokkal hozzákeverem a tésztához. A kicsi szilikonos muffin sütőm 22 mélyedésébe papírkapszlit teszek, majd egyenlően elosztom bennük a masszát. A közepébe rumba áztatott vörösáfonya szemeket teszek. 25 perc alatt készre sütöm. Ha kihűlt a muffinok tetejét bevonom étcsokis tortabevonóval, s díszítésül kandírozott ibolyaszirmot tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése