2011. február 12., szombat

Céklás-csokismuffin


Újabb próbálkozásom a céklával, ui. még maradt egy 10 dekányi amikor a tortát készítettem. Szóval a jól bevált muffin receptet elővettem, a lekvár helyett a céklapürét használtam folyadéknak pedig rumot. Tehát
hozzávalók:
10 deka étcsoki
10 deka vaj
2 tojás
15 deka cukor
10 deka főtt céklapüré
1 mokkáskanál vanília kivonat
3 evőkanál sütőrum
1 mokkáskanál sütőpor
15 deka liszt

Előmelegítem a sütőt 175 C-ra, a tésztához először megolvasztom gőzön az apróra tört csokit meg a vajat. Amikor már lágy a csokis vaj, akkor leveszem a gőzről, hogy langyosra hűlhessen.
Robotgéppel kikeverem a tojásokat a cukorral, majd keverő'lapátra' váltok és ezzel elegyítem a tésztába a céklapürét, (ekkor még olyan szép lilás színe van! :-o) Ezt követi a vaníliakivonat+rum és a langyos, vajas csoki, végül a sütőporos lisztet következik. A kicsi szilikonos muffin sütőm 22 mélyedésébe papírkapszlit teszek, majd egyenlően elosztom bennük a masszát. 25 perc alatt készre sütöm. Ha kihűlt a muffinok tetejét a hangulatnak megfelelően bevonhatjuk ét- vagy fehércsokival.

Hogy miért néznek úgy ki a mostani muffinjaim, mint egy vulkán felszíne? Valamikor vettem csokidarával borított rumos golyókat az egyik 4 betűs nevű áruházban. (Annyira tömény és édes volt, hogy elérte az ehetetlen kategóriát) Azt gondoltam, megfelezve golyókat a rumos-céklás muffinhoz jól fog passzolni. Hát nem tudom mi volt benne, de amikor a sütőbe néztem, szabályos kitöréseket produkált! A muffinok tetejét megrepesztette és a hasadékokon keresztül a lávához hasonló fortyogó, buborékos, kilöveléseket produkált. (győztem takarítani a sütőt utána). Azaz igazság így nem volt már kedvem a tetejére mázat tenni. Szerencsére a muffin ízét nem rontotta el, a "láva" kemény rumos-cukorkaramellként borult a süti tetejére.

1 megjegyzés:

  1. Elfogadtam, továbbadtam :-) http://gigiakonyhaban.freeblog.hu/archives/2011/02/13/Van_egy_tartozasom_-_dijat_kaptam/

    VálaszTörlés