2011. február 2., szerda

Flan avagy a mexikói puding


A menüsorhoz hiányzott egy édesség. El kezdtem gondolkozni, milyen desszertet ettünk mi tulajdonképpen odakint? Volt csokis süti, amiből mindig csak egy utolsó szelet maradt, répatorta -borzasztó ízű!, majd hosszas töprengés után bevillant: IGEN a tipikus mexikói édesség: a flan. Cukrászdákban, kávézókban, de még az éjjel-nappaliban is mindig lehetett kapni. A creme caramell spanyol fordításban FLAN. Ám legtöbbször nem kicsiny csészékben, hanem inkább torta formájú édességként kínálták. A korábbi creme caramell receptemet malackaraj blogjában olvasott mennyiségre növeltem:
5 dl tej
2 dl tejszín
3 egész tojás + 3 sárgája
1 vanília rúd
10 dkg cukor
+ 5 dkg a karamellhez
Egy közepes jénait vékonyan kivajaztam, majd az 5 dkg cukrot karamellizáltam és beleöntöttem a tálba, hadd hűljön. A vaníliarudat hosszában kettévágtam, a magokat kikapartam és a héjjal együtt a tej és a tejszín keverékébe tettem, felforraltam, hagytam, hogy kicsit hűljön. Ezután elkövettem egy hibát: túl habosra vertem a tojásokat a cukorral, s miután a meleg (de nem forró, mert akkor a tojás kicsapódik) tejjel összekevertem nem fért bele az eredeti edénybe. Így gyorsan újabb cukrot karamellizáltam és kis edényekbe tettem, s a maradék tojásos-tejkeverékkel felöntöttem, 130 fokon másfélórát "sütöttem". A jénais "torta" is jól sikerült, persze a hab sütésközben eltűnt így csak vékonyka "flantortát" inkább nem fotóztam, helyette a kis csészében készült darabot örökítettem meg. Díszítésnek tejszínhabot és maracuját használtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése