2011. március 1., kedd

Nugáttal töltött muffin


Elhatároztam, hogy a maradék céklával teszek egy utolsó próbát, hogy olyan sütit készítsek, amit az előző bejegyzésemnél már láthattatok.
Az eredmény szerintem gyönyörű lett, ám egy kevés, lila ételfestékre szükségem volt ehhez. A recept hasonló a korábbihoz.

Hozzávalók:
10 deka fehér csoki
10 deka vaj
2 tojás
15 deka cukor
10 deka pürésített főtt cékla
3 evőkanál rum
1 mokkáskanál vanília kivonat
1 mokkáskanál sütőpor
késhegynyi ételfesték
15 deka liszt (ebből egy kanálnyi kakaópor)
tejcsokis bevonó, nugát massza

Előmelegítem a sütőt 175 C-ra, a tésztához először megolvasztottam gőzön az apróra tört fehér-csokit meg a kockára vágott vajat. Aztán amikor már lágy a csokis vaj, akkor levettem a gőzről, hogy langyosra hűlhessen.
Elektromos habverővel kikevertem a tojásokat a cukorral, majd fakanálra váltok és ezzel kevertem bele a tésztába a pürésített céklát, a rumot meg a langyos, vajas csokit és az ételszínezéket. A sütőporos lisztet gyors mozdulatokkal hozzákevertem a tésztához.

A kicsi szilikonos muffin sütőm 22 mélyedésébe papírkapszlit tettem, majd egy réteg massza, aztán a nugátból formált golyók, majd egyenlően elosztottam a maradék masszát. 25 perc alatt készre sütöttem. Amikor kihűlt, a felolvasztott tejcsokis bevonóval megkentem a tetejét, a közepébe kandírozott ibolyavirágot raktam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése