2011. március 18., péntek

"Sacher-Mozart" muffin


A nugátos muffin sikerén felbuzdulva, új ízpárosításokkal kísérleteztem. Az alap muffinhoz barackpálinkát és baracklekvár kevertem (ezért Sacher). A díszítéshez zöld marcipángolyót mártottam nugátos-csokibevonóba, a belsejébe pedig natúr marcipánba töltöttem nutellát (ez emlékeztet a Mozart golyóra).

Hozzávalók:
10 deka étcsoki
10 deka vaj
2 tojás
15 deka cukor
10 deka barack lekvár
3 evőkanál barackpálinka
1 mokkáskanál sütőpor
15 deka liszt
marcipán massza, nutella, tortabevonó

Előmelegítem a sütőt 175 C-ra, a tésztához először megolvasztottam gőzön az apróra tört étcsokit meg a kockára vágott vajat. Aztán amikor már lágy a csokis vaj, akkor levettem a gőzről, hogy langyosra hűlhessen.
Elektromos habverővel kikevertem a tojásokat a cukorral, majd fakanálra váltok és ezzel kevertem bele a tésztába a baracklekvárt, a pálinkát és a langyos, vajas csokit. A sütőporos lisztet gyors mozdulatokkal hozzákevertem a tésztához.

A kicsi szilikonos muffin sütőm 22 mélyedésébe papírkapszlit tettem, majd egy réteg massza, aztán a nutellás marcipángolyók, majd egyenlően elosztottam a maradék masszát. 25 perc alatt készre sütöttem. Amikor kihűlt, a felolvasztott étcsokis bevonóval megkentem a tetejét, a közepére, az előző nap elkészített nugátos-csokival bevont marcipángolyót került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése