2011. április 14., csütörtök

Cukkini krémleves sajtgolyóval


Gyors, egyszerű, laktató! Először bécsi barátnőméknél ettem, azóta gyakran készítek ilyet, ha "zöldre" vágyom.
Hozzávalók:
1/2 kg cukkini
5 dkg vaj
1 kisebb póréhagyma vagy újhagyma
2 dl tejföl vagy joghurt
kb. 1 liter zöldségalaplé
étkezési keményítő
só, bors
A sajtgolyó:
5 dkg sajt
1 tojás
2 evőkanál búzadara
1 evőkanál liszt
teáskanálnyi vágott petrezselyemzöld
A vajon megpirítom a felkarikázott hagymát, majd ráteszem a megmosott kockára vágott cukkinit. Felöntöm az alaplével és a tejföllel, sózom, borsozom. Amikor puhára főtt botmixerrel vagy turmixban pürésítem, majd visszateszem a tűzre, és a hideg vízzel simára kevert étkezési keményítővel sűrítem. A golyókhoz a sajtot lereszeltem, összekevertem a tojással, búzadarával, liszttel, vágott petrezselyemzölddel és sóval. Kb. 25 percet állni hagytam, aztán golyókat formáztam és a forrásban lévő levesben kifőztem. De ha nincs kedvünk pepecselni, pirított kenyérkockával is finom.

1 megjegyzés: