2011. április 19., kedd

Quiche medvehagymával


"A quiche a francia konyha hagyományos étele, jó tulajdonságai népszerűvé teszik az egész világon. Előre elkészíthető, melegen és hidegen is fogyasztható, kiválóan melegíthető és könnyen csomagolható. Eredete Németországba vezet, ahol a német határ közelében vasserpenyőben készítették. Neve a német kuchen (=sütemény) szóból franciásodott quiche-re. A quiche a második világháború után vált népszerűvé Angliában, az USA-ban pedig a 1950-es években. Mára egész Franciaországban elterjedt és közkedvelt étel, mivel szinte minden maradék alapanyagból, gyorsan elkészíthető a család ízlése szerint." (Wikipédia)

Most, hogy itt a medvehagyma, az otthoni "maradékokat" ezzel színesítettem. Főtt tarját, kaliforniai paprikát, újhagymát, gombát, cukkinit, füstölt és nyers mozzarellát tettem a tésztára. A Tejszínes-tojás öntetbe reszeltem egy marék parmezánt is.

A tésztához:
25 dkg sima liszt (benne 1 teáskanál sütőpor)
12 dkg vaj
1 tojás sárgája
csapott teáskanál só
kevés tej vagy víz, hogy összeálljon

A töltelékhez:
2 tojás
2 dl tejszín
2-3 evőkanál créme fraiche (tejföl v. krémsajt is lehet)
só, bors, színes bors, szerecsendió

A lisztet a felolvasztott vajjal, sóval grízszerűvé keverjük, majd hozzáadjuk a tojássárgáját és annyi folyadékot, hogy sima tésztát kapjunk, amit hűtőben egy-két órát pihentetünk. A hagymát, cukkinit, gombát megdinsztelem, a többi töltelékanyagot felaprítom. Az öntethez összetevőit is elegyítem, fűszerezem. A sütőt 180 fokra előmelegítem, a tésztát kinyújtom, és kibélelek vele egy kerek sütőformát úgy, hogy a tésztának pereme is legyen. Villával megszurkálom és 10-15 percig elősütöm, aztán egyenletesen eloszlatom a feltéteket, a végén a sajtkockákat,és leöntöm a folyékony töltelékkel. 30-35 percig sütöm, friss salátakeverékkel, paradicsom szeletekkel díszítve kínálom. (A saláta "mix"-re egy egyszerű olivás- balzsamecetes öntetet készítettem, pirított szezámmaggal, provance-i fűszerkeverékkel ízesítettem).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése