2011. június 25., szombat

Kókuszos-chilis édesburgonya-krémleves


A krémlevesek sorát egy újabb különlegességgel szaporítottam. Egy étlap kínálatában lettem figyelmes erre az elnevezésre. Az édesburgonya nem ismeretlen számomra, sőt nagyon kedvelem. Mivel az íze hasonló a sütőtökhöz, így ahhoz hasonlóan fogtam hozzá az elkészítéshez.
Hozzávalók
20-25 dkg (1 közepes) édesburgonya
2 dl tej
1 dl kókuszkrém
kb. 7 dl zöldség vagy csirke-alaplé
1 teáskanál gyömbéres chiliszósz
szerecsendió, só, bors, koriander levél
magos baget, kecskesajt (a leves betétnek)
A kókuszkrémes tejben és az alaplé felével, kevés sóval megfőzöm a kockára vágott burgonyát, miután megpuhult turmixban pürésítem. Majd visszateszem a tűzre, hozzáöntöm az alaplé másik felét és tovább ízesítem a reszelt szerecsendióval chili szósszal. Kb. 10 perc alatt készre főzöm. A bagetből 1 cm-es szeleteket vágok, megkenem vajjal majd a tetejére egy darabka kecskesajtot teszek és grillsütésen ropogósra pirítom, a leves tetejére helyezem, megszórom egy kiskanálnyi szárított korianderlevéllel s így kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése