2011. szeptember 6., kedd

Bazsalikomos fagylalt palacsintával


A bazsalikomos fagyi különlegességemet szerettem volna "bemutatni" egyik kedves ismerősömnek. A szívem szerint csokilávát készítettem volna mellé, de azt már többször kóstolta nálam. Így eszembe jutott az "örök klasszikus" a palacsinta. "Ahány ház, annyi szokás" megannyi jobbnál jobb recepttel. Úgy gondolom, mindenki válassza a neki legjobban beváltat, akkor biztos nem lesz csalódás! :-)
Általában érzésre készítem a tésztát, mert az arányok egy kicsit függenek a liszt a tojás minőségétől, de egy 10 db-ra elegendő hozzávalói a következők:
10 dkg liszt
2 tojás
egy csipet só
(ha édes a töltelék akkor 1 evőkanál cukor)
2 evőkanál olaj
3 dl tej
0,5 dl szódavíz
olaj a sütéshez

A száraz hozzávalókhoz folyamatos habverővel történő keverés mellett hozzáadagolom a folyékony adalékokat. Egy negyedórát pihentetem, majd nekilátok a sütésnek. Általában 1 kávéskanálnyi olaj elegendő egy palacsinta sütéséhez.
A tölteléket ezúttal magam főztem 10 dkg cukorhoz 2 evőkanál kakaóport adtam, majd 2 evőkanálnyi tejjel el kezdem forralni, amikor már habosan sima hozzákeverek 2 dkg vajat. Ezzel a töltelékkel megkentem és szorosan felcsavartam a palacsintákat. Tejszínhabbal, friss gyümölccsel díszítve kínáltam a "zöld" fagyi mellé.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, a színek is pompásak. Nem tudom szándékos volt-e a tricolor alkalmazása. A málna, tejszínhab, bazsalikom mintha egy kokárda lenne.
    Viszont kíváncsi lettem volna a fagylalt receptjére.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dicséretet; a trikolor véletlen; a bazsalikomos fagyi receptjét pedig belinkeltem! :-)
    Kösz!

    VálaszTörlés