2011. szeptember 18., vasárnap

Narancsos (jaffás) süti


Gyermekkorom régi kedvencét készítettem el ismét, egy hétvégi túrázás "megédesítésére".
A régi papírcetlin őrzött receptet egy kis frissítés után így készítettem el.
A mennyiség egy kb. 25x35 cm-es tepsiben mutatja a képeken látható formát.
Tészta:
7 tojás sárgája
7 evőkanál porcukor
1/2 csomag sütőpor
1 dl olaj
2 evőkanál kakaó
5 evőkanál liszt
7 tojás fehérje
1 narancs héja

Töltelék:
1 ráma
8 evőkanál porcukor
60-75 dkg túró

Teteje:
2 csomag vaníliás pudingpor
7 dl Miranda v. Fanta (szénsavas üdítő)
8 evőkanál porcukor
egy kávéskanál narancsaroma

A tojások sárgáját habosra keverem a porcukorral, beleteszem a narancshéj felét, majd apránként belecsurgatom az olajat s aztán a lisztes-kakaós sütőpor keverékét is hozzászitálom. Legvégül a kemény habbá vert fehérjét keverem hozzá óvatosan. Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perci sütöm, tűpróba után rácsra téve hagyom kihűlni.
Addig elkészítem a túrót, a cukorral habosra kevert margarinhoz kisebb adagokban beledolgozom a túrót és a narancshéj maradék felét. A kihűlt piskótát egyenletesen megkenem ezzel a krémmel, majd elkészítem a tetejére a "zselét". A pudingporok és a cukor keverékéhez hozzáöntöm az aromával tunnigolt szénsavas üdítőt majd "üvegesedésig" forralom, s elterítem a süti tetején. Ha kihűlt kínálásig hűtőben tartom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése