2011. december 1., csütörtök

Csillagos linzer


Az új, eddig még ki nem próbált receptek között bukkantam rá erre a tetszetős, karácsonyi hangulatú kekszre. (egykori Oetker 22. számú receptfüzet), kicsit módosítottam a krémen.
Hozzávalók:
25 dkg liszt
1 tasak Aranka krémpor (Oetker, főzés nélküli)
10 dkg cukor
17,5 dkg vaj vagy ráma
1 tojás
csapott teáskanál sütőpor
vanília aroma, vagy vaníliás cukor

Ezeken kívül:
3 dkg tortadara
20 dkg étcsokoládé
150 ml tejszín
2 evőkanál nutella
Omlós tészta, ezért a hideget szereti, tehát a linzerhez hasonlóan az alapanyagokat a robotgép dagasztó spiráljának segítségével jól összedolgozzuk. A massza kétharmadába kézzel gyorsan belegyúrjuk a tortadarát. vékonyra nyújtjuk, kb. 4 cm átmérőjű karikákat szaggatunk.

A megmaradt világos tésztából is ugyanannyi kört "gyártunk" persze "csillag ablakkal" a közepén. 180 fokos előmelegített sütőben 8-10 percig sütjük. A tejszínt a nutellával felmelegítjük, majd a tűzről levéve, belekeverjük az apróra tört étcsokit. Ha kihült, kenhetővé dermedt, habzsák segítségével megkenjük a keksz alját és enyhén rányomjuk a tetejét. Hogy a téli hangulatot fokozzuk porcuorral "behavazzuk" a tetejét.

2 megjegyzés:

  1. Jól értem, a pudingport a tésztába kell tenni? Ha igen, akkor ezen most jól meglepődtem...:))
    Egyébként gyönyörűek lettek a linzerek, tetszik a recept, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Bizony pudingport!! Sógornőm első kérdése az volt: Aranka pudingpor? Olyat még lehet kapni?
    Jelentem lehet, és nagyon kellemes lesz a tészta íze és a "textúrája" is!

    VálaszTörlés