2012. február 12., vasárnap

Narancsos céklaleves


Rengeteg narancs akció, finomabbnál finomabb gyümölcsbe zárt napfény. Odakint a zord mínuszok dúlnak itt az idő, hogy tartalmas, egészséges ételeket főzzünk, együnk. A cékla egyik kedvenc zöldségem, úgy gondoltam most a narancsos paradicsomleves mintájára főzöm meg. Nagyon finom, különleges ízharmóniát kaptam. Barátnőm szerint nyáron hűtve ivóléként is simán megállja a helyét.
Hozzávalók:
50-60 dkg sült/főtt cékla
1 közepes hagyma
2 gerezd fokhagyma
4 narancs leve
1 dl tejszín
1-1,3 liter alaplé
só, ízlés szerint, egy kevés nádcukor

A céklát meghámoztam, felkockáztam. A hagymát apróra vágtam majd olajon üvegesre pirítottam, majd hozzáadtam a céklát és a szétnyomott fokhagymát is. Kb. 5 perc után felöntöttem alaplével majd puhára főztem. (ha sütjük a céklát akkor a megmosott fejeket alufóliában csomagolva 1-1,5 óra alatt puhára sütjük és utána kockázzuk) Hozzáadtam a tejszínt, aztán botmixerrel (vagy turmix-szal) krémesre aprítottam. Hozzáöntöttem a narancslevet, megkóstoltam, ízesítettem és még egyszer felforraltam.
Pirított dióval kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése