2012. március 6., kedd

Csíkos kalács


Karácsonyra kaptam a formakalács sütőket, amiket rögtön a szilveszteri menünél bevetettem, ám akkor olívás-rozmaringos kenyeret sütöttem benne, most a klasszikus csíkos kalács változatot próbáltam ki. Mivel a hármas készletből a virágos a sógornőmnél maradt így az alábbi összetevőkből két rúdra szólnak.
Hozzávalók:
10 dkg rétesliszt
30 dkg finomliszt
3 dkg élesztő
2 dl langyos tej
1 egészt tojás
4 dkg + 2 dkg olvasztott vaj
2 evőkanál olaj
10 dkg cukor, amiben 1zacskó vaníliás cukor is benne van.
3 evőkanál kakaó
csipet só

Az élesztőt 1 kávéskanál cukorral a langyos tejben felfuttattam. A lisztet a sóval, a tojással, a cukorral és az élesztős tejjel és a vajjal jól összekevertem, a Kitchenaiddel dagasztattam. A tészta egyik felét egy tálba tettem és letakartam. A másik felébe beledolgoztam az olajjal elkevert kakaót majd ezt is befedtem és meleg helyen kb. 1 óra alatt a duplájára kelesztettem.
Aztán kinyújtottam, (téglalap alakúra) az egyik lapot vékonyan megkentem az olvasztott vajjal, majd ráhelyeztem a kakaós lapot és szorosan felcsavartam, ketté vágtam. A rudakat az előkészített formákba csúsztattam, s a mindkét végét lezártam a fedőjükkel, eztán ismét 30 perc kelesztés következett. 200 fokra előmelegített sütőben, 35-40 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése