2012. március 20., kedd

Macaron nap

Ma Budapesten macaron nap van! Sajnos nem tudok részt venni, de gyorsan készítettem eddig még nem próbált színűt-ízűt.
A kb. 30 macaronhoz a bevált receptet követtem az előkészítésnél.
Hozzávalók:
180 g őrölt mandula
120 g porcukor
180 g kristálycukor
55 g - 55 g tojás fehérje (mindenképp szoba hőmérsékletű, de jó ha egy éjszakát pihentetjük)
45 g víz
A hozzávalókat pontosan kimérjük, s bekapcsoljuk a sütőt kb. 160 fokra. Serpenyőben, lábasban a kristálycukorból és a vízből szirupot készítünk. Fontos!! keverés nélkül 115-120 foknyira hevítjük. A legjobb, ha cukorhőmérőt használunk.
Az 55 g tojásfehérjét először lassan, laza habbá verjük, majd a megfelelő hőfokú szirupot -az edényfalára csurgatva- adagoljuk hozzá, de ekkor magasabb fokozatra kapcsolunk.
A mandulaliszt+porcukor+másik 55 g tojásfehérjéből "marcipánt" készítünk, itt tesszük bele az ételszínezéket is. Nem keverjük, hanem spatulás fakanállal, passzírozó mozdulatokkal húzogatjuk.
A habot és a masszát összedolgozzuk, majd egyszerű nagy lyukú habzsába töltjük. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre kb. 3 cm átmérőjű halmokat nyomunk. (ügyelve az elszakításra, hogy ne legyen "farka", "tüskéje" a macaronnak)
150-160 fokos sütőben légkeveréssel 12-15 percig sütjük.
Ha kihűlt az alábbi csokis krémmel ragasztottam össze a két "félgömböt".
10 dkg csokoládé
70 ml tejszín
3 dkg vaj
késhegynyi vaníliapaszta vagy kikapart vanília
1db tonkabab
A tejszínt felforrósítjuk (kb. 90 fok), majd tűzről levéve feloldjuk benne az apróra tördelt csokoládét, a vajat és a reszelt tonkababot. Egy-kétszeri keverés mellett kihűtjük. Habzsába töltve, gyorsan egyszerűen végezhetünk a töltéssel.
A kakaós macaronnál a 18 dkg mandulaliszt helyett 16 dkg+2 dkg kakaóport használtam.
A fehér macaronokat semmivel nem színeztem, a töltelék pedig bergamottos fehércsoki-ganache.
10 dkg fehércsoki
70 ml tejszín
2,5 dkg vaj
vanília+bergamott aroma
A fentiekhez hasonlóan készítettem ezt is. A bonbonkészítésből maradt egy kis színezett, epres töltelék, így egyes barna macaronokat azzal ragasztottam össze.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése