2012. november 24., szombat

Gesztenyés fánk



Könnyű, gesztenyés desszertet szerettem volna kínálni egy kellemes ebédhez. Nyár elején kóstoltam a pesti Lido étteremben nagyon finom rumos-gesztenyés fánkot, az ihlette az alábbi kreációt. A gesztenye ízt akartam hangsúlyozni, ezért választottam a pilleszerű égetett tészta burkot.
 Hozzávalók a tésztához:
7,5 dkg átszitált finomliszt
0,75 dl hideg víz
0,75 dl hideg tej
5 dkg vaj
2 db közepes méretű egész tojás kissé felverve
A feldarabolt vajat, vizet és tejet közepes lábosban lassú tűzön melegíteni kezdtem, amikor forrt félrehúztam és gyors mozdulatokkal beledolgoztam a lisztet. Amire a massza kifényesedik (kb. 5 perc) kihűl annyira, hogy az előzőleg felvert tojásokat apránként hozzá adom. Ruganyos, könnyen formálható tésztát kell kapnunk. Sütőpapírral bélelt tepsire nagyobb diónyi halmokat adagolunk 4-5 cm távolságra egymástól. 180 fokra előmelegített tepsiben aranybarnára sütjük. Amire érdemes figyelni: ne nyissuk ki a sütő ajtaját az első 20 percben; a kész fánkokat rácson hűtsük ki, de előtte szurkáljuk meg, hogy a belsejében keletkezett gőz eltávozhasson.
 A krémhez és az öntethez:
25 dkg gesztenyemassza
2 dl tejszín
rum/rumaroma
10 dkg cukor
2 evőkanál kakaópor
2 evőkanál tejszín
1 evőkanál vaj
A krémet ISI krémkészítő segítségével készítettem, de a gesztenyemasszát rummal, vagy aromával habosra keverhetjük, majd hozzáadjuk a felvert tejszínhabot, s ez esetben habzsákból nyomjuk a kettévágott süti aljába, gazdagíthatjuk tejszínhabbal, s a tetejét ráhelyezve meglocsolhatjuk csoki öntettel.
Az öntethez a cukrot, kakaóport elkeverjük a tejszínnel és egy kevés vízzel, amikor forrni kezd hozzáadom a vajat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése