2012. december 2., vasárnap

Csicsókakrémleves céklatulipánnal

Csicsókakrémlevest már készítettem, csak fotóm nincs róla. Advent első vasárnapján szerettem volna valamivel izgalmassá, különlegessé tenni. Így találtam ki, hogy mozzarellás-céklás galuskából virágszirmokat "rajzolok" a szárat és a leveleket petrezselymes pestóból készítem.
Hozzávalók:
4 közepes csicsóka (80-90 dkg)
1 közepes salotthagyma
2 gerezd fokhagyma
1,5 l zöldségalaplé (én ismét bevetettem anyukám által elrakott daráltzöldséget)
2 dl tej vagy tejszín
só, bors
Az apróra vágott hagymákat üvegesre pirítottam, majd a kockára vágott csicsókát is párolni kezdtem, sóztam, borsoztam, s felengedtem az alaplében elkevert tejszínnel, puhára főztem, majd turmixban krémesre pürésítettem.
A levesbetéthez hozzávalók:
30 dkg héjában főtt cékla megpucolva, összeturmixolva
5 dkg reszelt mozzarella sajt
5-10 dkg liszt
1 egész tojás, só ízlés szerint
Az alapanyagokból nokedli keménységű tésztát keverek, majd  külön vízben kanál segítségével virágszirom alakúra szaggatom, kifőzöm.
A pestóhoz két csokor petrezselymet, két gerezd fokhagymát 5 dkg fenyőmagot és 2 evőkanálnyi reszelt parmezánt zúzok olívaolaj segítségével homogénné.
A céklagaluskákat a tányérba helyezem felöntöm a levessel, a zöld pestóból szárat, leveleket csepegtetek, s kész az ízletes műalkotás :-) !










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése