2017. január 2., hétfő

Karácsonyi likőr, mézeskalácsos, nutellás

Nutellás mézeskalácslikőr
Évekkel ezelőtt készítettem először ezt a likőrt, azidőtájt, amikor házi baileys-gyártás divatja volt. Imádtam a nutellát,  s a tojáslikőrt épp nem kedveltem. Egyik ragyogó tulajdonsága, hogy nem kell érlelni, hanem elkészítés után másnap már fogyasztható. nagy előnye, hogy nem kell hetekkel vagy hónapokkal előre elkészíteni, elég egy napot várni, és már fogyasztható is. Finom, krémes a sűrűsödés megelőzhető, ha naponta egyszer felrázzuk.
Hozzávalók (7-8 dl-hez):
40 dkg Nutella
2 dl tejszín
2 dl kávétejszín (Marési)
2 dl vodka
2dl rum
1 rúd vanília (vagy 1 kávéskanál paszta)
2 teáskanál mézeskalács-fűszerkeverék
A tejszíneket a vaníliarúddal forráspontig hevítettem, a gőz fölött megolvasztott nutellához kevertem, a fűszerkeverék hozzáadása mellett. Mikor langyossá hűlt, hozzákevertem habverővel az alkoholokat, egy éjszakára érlelni hagytam a lábosban. Másnap leszűrtem és "palackoztam".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése