2017. február 7., kedd

Isler készítés

Még mielőtt szó érné a blogot, hogy megint kezdem elhanyagolni, igyekszem gyorsan újabb recepteket feltenni.
Karácsonyi ajándékként Szamos Csokoládésiskolai utalvánnyal örvendeztettem meg barátaimat. Ez alkalommal az Isler készítés fortélyaival ismerkedtünk meg.
A tésztája roppant egyszerű omlós tészta, ami mint tudjuk a hideget szereti. Tehát ez a téli időszak nagy barátja ennek az édességnek. A hozzávalókat robotgéppel nagyjából összedolgoztuk, majd hideg felületen átgyúrtuk sima cipóvá formázva folpackba csomagoltuk, amit egy éjszakára, de lehet akár 4-5 nap is hűtőbe tettünk pihenni.

Hozzávalók a tésztához (1 kg, amiből 10 db 7 cm és 20 db 6 cm átmérőjű Isler lesz)
448g liszt
140g porcukor
1,2g fahéj
10g vaníliás cukor
74g finomra darált dió
300g vaj
30g tojássárga (kb. 2 db)

Másnap a masszát megfelezzük, hideg, sima, lisztezett felületen kevés hő hozzáadásával kilapítjuk, majd 3-4 mm vékonyra nyújtjuk. Az eredeti recepthez 7 cm-es köröket szaggatunk, (én otthon 6 centiseket csináltam.) sütőpapíros lemezre helyezzük és előmelegített sütőben, 170 fokon 10-12 perc alatt aranybarna szélűre sütjük. A sütőlemezen hagyjuk kihűlni, így még egy kicsit tovább sül. A szobahőmérsékletű korongokat a téli hidegben tovább hűtöttem, így fél óra múlva már vígan megtöltöttem a savanyú ribizli lekvárral (kb. 20 dkg), és bevontam 70%-os temperált étcsokival.
Hogy a csokimáz ne legyen túl vastag  egy evőkanál olajat kevertem hozzá, illetve a felesleges  mázat késsel lehúztam. De így nem lett tükörsima, így a csokimázat habzsákba töltöttem és kidíszítettem az islereket. Ha kedvet kaptál, itt lehet kurzusra jelentkezni. 

Az igazsághoz hozzá tartozik hogy az én ribizli lekvárom még szeder lekvár hozzá keverésével sem lett olyan mélybordó színű mint az eredeti, (sajnos az áfonya lekvár elfogyott) ezért némi ételfestéket használtam. De ízre kiváló, roppanós máz, belül puha, omlós keksz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése